Tento stroj mohou řidiči potkávat na silnicích kladenského regionu už od Velikonoc.

Deset kladenských policistů podstoupilo speciální školení, aby mohli usednout za jeho volant. Jedním z nich byl i Jiří Šafrata z Kladna. Celodenní školení absolvoval na polygonu v Mostu. „Seznamovali nás se zásadami bezpečností jízdy. Také jsme měli školu smyku, bezpečné brzdění, vyhýbání překážkám a podobně,“ vyjmenoval mladý policista.

Za největší klady passatu považuje Jiří Šafrata civilní provedení. „Snadno se ztratí v provozu. Umí měřit auta za jízdy. Můžeme ho navíc využít také jako stálý radar, “ řekl Kladenskému deníku.

Další jeho velkou předností je rozpoznávání registračních značek. „Rovnou můžeme v evidenci zjistit, zda není vozidlo kradené, či jestli má platnou technickou prohlídku,“ dodal strážce zákona.

Policie nového passata využívá jen pár týdnů a už se z něj stal postrach silnic. „Za čtrnáct dní jsme díky němu odhalili několik desítek přestupků. Nejčastěji se jedná o překročení povolené rychlosti. Řidiči doteď hřešili na to, že když viděli radar, zpomalili a pak zase šlápli na plyn,“ vypověděl ze své zkušenosti Jiří Šafrata.

Černý blesk s policisty na palubě šoféři potkávají nejen na rychlostních komunikacích R7 a R6, ale také v obcích regionu. „Zajíždíme i na Rakovnicko a Prahu-západ,“ doplnil Šafrata.

Tři sta koní pod kapotou je také účinnou zbraní na motorkáře a šoféry tuningových vozidel. „Konečně máme něco s čím jim můžeme konkurovat,“ usmál se.  

Na řízení nového stroje se mladý policista podle svých slov velmi těšil. „Je to rychlé, silné a bezpečné auto, svézt se s ním je pěkné, ale člověk musí znát své hranice,“ uzavřel Jiří Šafrata.

Tři otázky pro Blanku Myškovou, 
vedoucí dopravního inspektorátu Kladno

Jaký přínos znamená pro policii tento nový vůz? Jak byla dříve měřena rychlost?
Rychlost jízdy jsme pochopitelně měřili, jelikož máme i jiné radary: laserové a ve vozidle, ovšem ty mohou měřit jen když stojí. Passat je pro nás přínos především na rychlostní komunikace.

Využíváte ho každý den?
Ano, na akce je vytěžovaný vždy, ale jezdí i v běžném výkonu a také v noci.

Co říkáte tomu, že několik dní po předání kolovaly po sociálních sítích podrobné informace nejen o barvách vozidel, ale také čísla registračních značek?
S tím nic neuděláme. Auto tajné není, ale nemyslím si, že by to mělo vliv na jeho činnost. Samozřejmě z toho radost nemáme. Využíváme ho také k prevenci.