Na stanovištích, kde měli plnit jednotlivé úkoly, si často lámali hlavy nad otázkami, například kdo je primátorem, jaké úřední hodiny mají pracovníci magistrátu, či v jakém stavebním slohu byly postaveny některé historické budovy. Součástí soutěže bylo i skupinové malování. „Kreslení mě moc baví, takže kdybych si mohl vybrat, určitě budu malovat kostel na náměstí, ale záleží na tom, co si vylosujeme. Rádi bychom vyhráli,“ uvedl člen týmu Kafíci ze Základní školy v ulici Cyrila Boudy v Kladně Martin Špaček.


Stejně jako jeho vrstevníci se na vědomostní soutěž pečlivě připravoval v hodinách občanské výchovy. „Protože jedno z našich družstev bylo vloni úspěšné, nechtěl jsem ani tentokrát nechat nic náhodě. S dětmi jsme se věnovali různým tématům o Kladně, tak jsem zvědavý na výsledek,“ prohlásil učitel Jaroslav Špáňa.


„Jsme rádi, že o poznávání města mají děti takový zájem. Při této hře se nejen pobaví, ale i něco naučí. To je hlavní důvod, proč ji organizujeme. Když si nejsou jisté, mohou se poradit s kolemjdoucími. Závěrečné stanoviště je na náměstí Edvarda Beneše, kde žáci dostanou plakát, do nějž musí vykreslit dnešní trasu,“ prozradila pořadatelka akce a zároveň ředitelka Základní školy v Norské ulici Daniela Vlčková.
Výsledky soutěže a výtvarná díla nejúspěšnějších záků budou zveřejněny v polovině června ve vestibulu pořádající školy.