Kvůli pracím na silnici musí nyní snášet různá dopravní omezení. Poté, co skončilo jedno u Krušovic a na Krupé na Šustně, se situace nyní zkomplikovala u Velké Dobré. Při ranní cestě do zaměstnání nabývá zpoždění i desítky minut, což je pro šoféry velice nepříjemné. Jak potvrzuje například řidič Petr Rajchl, v úseku, kde je provoz svedený do jednoho pruhu si vystojí frontu i třicetiminutovou.

Podobně jsou na tom nyní také řidiči absolvující denně cestu po silnici I/16 ze Slaného do Velvar. Vzhledem k tomu, že je přetížená vozovka dlouhodobě v opravě, stojí i zde kolony osobních automobilů a kamionů na semaforech a doprava je tak řízena kyvadlově. I v tomto úseku by se mělo lidem co nevidět ulevit, neboť silnici rovněž v roce 2020 nahradí obchvat Slaného. Mluvčí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Jan Studecký však uvedl, že všechny práce – na Rakovnicku i na Kladensku – jdou podle harmonogramu.

Ilustrační foto
Dopravní situace se nezlepší, dokud se nedokončí dálniční síť, řekla hejtmanka

Co se týká Rakovnicka, vznikající část dálnice svede dopravu mimo obydlené obce a kromě Krušovických se uleví i Řevničovským. Současná frekventovaná silnice protíná obě vesnice. „Naštěstí u nás už dopravní omezení skončilo. Měli jsme ho sice jen několik týdnů, ale i tak nám to stačilo a stálo to za to. Tvořily se kolony, byly objížďky a nebylo to nic příjemného. Největší kalamitu máme tedy naštěstí za sebou,“ řekla starostka Krušovic Markéta Fröhlichová.

Podle jejích slov čekají lidi na obchvat obce desetiletí. A že by odklonem dopravy měli nějak místní podnikatelé výrazně trpět, si ani nemyslí. „To se všechno uvidí až posléze. Myslím si ale, že s tím podnikatelé počítají, protože majitel místní restaurace už si pořídil provozovnu někde jinde. Náš vyhlášený pivovar tu bude pořád, takže návštěvníci si ho určitě i potom rádi najdou,“ míní starostka.

Dojíždění za prací - Ilustrační foto
Nejdéle dojíždějí do práce Středočeši. Na cestě tráví i víc než dvě hodiny denně

Dostavba D6 z Prahy do Karlových Varů a Chebu je zásadní nejen pro Středočeský kraj, ale i pro Karlovarský kraj. D6 má v současnosti 90 kilometrů, přičemž je zapotřebí dokončit kompletně celkem pětasedmdesát kilometrů. Naplánovaný je už i obchvat Lubence, zbývajících osm úseků by mělo vzniknout v průběhu dalších pěti let. „Na aktuální stavby má navázat úsek kolem Krupé na Rakovnicku, na kterém začnou práce podle plánů v příštím roce. Stavět by se mělo dále i u Hořesedel a Hořoviček,“ dodal mluvčí ŘSD.

Takzvaný severní obchvat Slaného, jenž je přeložkou silnice I/16 v úseku Slaný–Velvary, na který místní čekají desítky let a má být hotový v roce 2020, je od léta kromě silničářů pracovištěm archeologů. Je možné, že se práce na jeho budování o něco protáhnou, vzhledem k tomu, že se zde v různých úsecích našla pravěká pohřebiště se skrčenci a další vzácné archeologické nálezy. Oficiální povolení mají archeologové do léta 2019, přičemž na polích u Slaného pracují archeologové a brigádníci na vykopávkách stále ještě i v těchto dnech.

Obchvat Slaného má bude měřit kolem 13 kilometrů. Jeho součástí je osm mostů, včetně protihluková stěny. Cena stavby je kolem 900 milionů Přeložka silnice uleví obcím na trase, jakými jsou Blahotice, Vítov, Luníkov a Ješín. Denně tudy projede více než deset tisíc aut.

Ilustrační foto.
Kraj vylepší napojení na dálnici, která ještě nestojí