„Byla provedena řada přepravních průzkumů za účelem zjištění obsazenosti. Ty ukázaly vysoké využití některých autobusových linek,“ dodal na svých stránkách Regionální organizátor Pražské integrované dopravy (Ropid).

Oblast se v srpnu loňského roku stala další, kam se rozšířila Pražská integrovaná doprava. Od 15. listopadu ji čeká výrazná změna jízdních řádů.

Konec zastávek na dálnici

Nejvíce připomínek směřovalo k nedostatečné kapacitě páteřních linek 300 (Praha – Kladno, Energie), 330 (Praha – Kladno – Smečno) a 399 (Praha – Kladno, Energie) v období přepravních špiček v pracovních dnech.

Ropid proto na linkách rozšíří počet spojů. V ranní špičce pojedou v intervalu 10 až 15 minut, v odpolední pak po 15 až 20 minutách.

U linky 324 mezi Prahou, Zličínem a Kladnem budou naopak intervaly prodlouženy. V odpolední špičce zde autobusy pojedou každou půlhodinu. Bude to ale kompenzováno nasazením velkokapacitních kloubových vozidel.

Do jízdních řádů se nově promítne i stavba některých silnic. Kvůli proměně I/7 na dálnici D7 budou některé zastávky zrušeny a přesunuty mimo dálnici.