"Vycházeli jsme při tom 
z připomínek cestujících. Úpravy se týkají například linky číslo 3 vyjíždějící po třinácté hodině nebo linky číslo 4 jedoucí ve večerních hodinách ve směru na Dubí," nastínil ředitel.
S posledními velkými změnami v přepravě se cestující městskými autobusy setkali 
v únoru letošního roku. Vzhledem k tomu, že náklady na provoz velmi slabě vytížených spojů byly už neúnosné, dopravní společnost se dohodla s kladenským magistrátem na jejich redukci.

„Zvýšení ceny nafty o jedinou korunu znamená růst meziročních nákladů o celý milion korun. V loňském roce přitom stoupla cena nafty 
o 5 korun a neklesá ani letos, spíše naopak," zdůvodnil tehdy uvedené kroky dopravce.

Byla tak zrušena noční linka nebo některé časné ranní a pozdní večerní spoje, zkráceny trasy některých linek číslo 4 a 7 a naopak prodlouženy intervaly mezi spoji na 15, 20 či 30 minut v určitých denních dobách u linek 1, 3 a 6. Podle ČSAD MHD Kladno sníží ročně uvedená opatření počet ujetých kilometrů o 136 tisíc, tedy o bezmála pět procent provozu. Úspory by tak pro letošní rok měly činit 1,7 milionu korun.

Od ledna letošního roku bylo také zdraženo jízdné pro cestující. Změna tarifů, kterou odsouhlasili radní města, reagovala na růst provozních nákladů od poslední úpravy cen jízdného v roce 2008 a na předpokládané zvýšení sazby DPH.

„V okamžiku, kdy se z koruny jízdného neodvede deset, ale čtrnáct haléřů, a v dalším roce dokonce sedmnáct haléřů, je jasné, že to dopravce nemůže platit ze svého. Město tedy musí zdražit nebo zvýšit dotace, což v době, kdy do rozpočtu dostáváme z daní stále méně, není možné. Proto jsme se dohodli 
s ČSAD na úpravě cen," konstatoval tehdy kladenský primátor Dan Jiránek s tím, že podmínkou souhlasu radních  bylo udržení stanovených cen nejen v letošním, ale i příštím roce.

Město Kladno ročně dotuje provoz autobusů částkou přibližně 50 milionů korun.