„Na trati zůstane zachován provoz v rozsahu 4 párů vlaků denně. Budou rovněž lépe nastaveny polohy některých autobusových spojů. Ze Slaného budou posíleny od června ve špičce autobusy směr Praha,“ uvedl radní pro veřejnou dopravu Petr Borecký po úterním jednání.

Kraj původně plánoval zastavení provozu již od červnové změny jízdního řádu, nakonec ale budou vlaky jezdit v původním rozsahu až do prosincové změny. Pak dojde k redukci.

Obcím se redukce nelíbila i proto, že z některých jede autobus déle než vlak. „Do Slaného jede autobus podstatně déle než vlak. S chystanou změnou tarifu na časový by taková náhrada ještě více postrádala smysl,“ řekl v lednu Václav Henzl, místostarosta Klobuk. Autobus z Klobuk do Slaného jede o osmnáct minut déle než vlak. Návrh jízdního řádu je zde. „Obce v rámci Standardů dopravní obslužnosti v tuto chvíli přispívají částkou přibližně 1 milion korun, po omezení rozsahu provozu na trati dojde ke snížení tohoto podílu na zhruba 800 tisíc Kč,“ dodal Pavel Winter z IDSK.

Zachování provozu je výhodné i pro České dráhy, které by musely některé vlaky ve Středočeském kraji obsluhovat vlaky z jiného než lounského depa. Po příjezdu do Slaného často pokračují na další výkony po kraji.