„Směřujeme ke kompromisu, v nejbližší době bychom se chtěli finálně dohodnout,“ řekl středočeský radní pro veřejnou dopravu Petr Borecký. Obce podél trati odmítaly náhradu vlaků autobusy především kvůli delší jízdní době.

„Do Slaného jede autobus podstatně déle než vlak. S chystanou změnou tarifu na časový by taková náhrada ještě více postrádala smysl,“ řekl Václav Henzl, místostarosta Klobuk. Autobus z Klobuk do Slaného jede o osmnáct minut déle než vlak.

Ilustrační foto.
V Kladně mají obyvatelé odpad zdarma. Za psy nebo hrobová místa se platí dál

Podle kraje stojí provoz vlaků ročně kolem 12 milionů korun. Autobusy by stály zhruba 5,2 milionu korun. Obce proto navrhly, aby se objednal menší rozsah železniční dopravy za částku určenou původně pro autobusy. V praxi tak ze sedmi párů spojů mají jezdit jen čtyři, zmizí některé vložené spoje.

„Chceme pokrýt hlavně dojíždění do práce a do školy,“ dodal Henzl. Na tomto řešení se shodly všechna města a obce podél trati, což deklarovaly i společným dopisem na kraj.

Zachování provozu je výhodné i pro České dráhy, které by musely některé vlaky ve Středočeském kraji obsluhovat vlaky z jiného než lounského depa. Po příjezdu do Slaného často pokračují na další výkony po kraji.