VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Růžová sdílená kola v Kladně vystřídají elektrokola

Kladno - Od poloviny loňského srpna měli Kladeňáci po dobu tří měsíců možnost využívat takzvaná Rekola. Růžová kola si za deset korun na hodinu vypůjčili přes mobilní aplikaci, a v cíli své cesty je pak téměř kdekoli zanechali. Tento systém dopravy si obyvatelé největšího středočeského města velmi oblíbili. Tříměsíční zkušební provoz, který vyšel město na 600 tisíc korun, se osvědčil. „Na podzim jsme na tři měsíce vyzkoušeli Rekola a zjistili, že je Kladeňáci vřele uvítali. Mohu slíbit, že chceme podobná kola ve městě udržet tak, aby se stala pro obyvatele města každodenní součástí života,“ uvedl již dříve kladenský primátor Milan Volf (Volba pro Kladno).

15.5.2018 1
SDÍLEJ:

Rekola.Foto: Rekola

A tak by se skutečně také mělo stát. „Bude se jednat o elektrokola, přičemž to bude pro obyvatele bomba,“ poodhalil chystané velké překvapení pro Kladenský deník aktuálně Milan Volf, podle kterého by nový systém sdílených kol měl být do týdně až dvou představen, obyvatelé by je pak podle jeho slov měli moci začít využívat na přelomu května a června.
U minulých sdílených kol upozorňovali jejich uživatelé na absenci přehazovačky a následné problémy s jízdou ve členitém terénu. Například cesta ze Švermova do Kladna nebyla žádný med. To by ovšem mohl vyřešit elektromotor, díky kterému by kola měla být vhodná i při cestě do okrajových čtvrtí.

A co na to veřejnost? Například lidé na sociálních sítích příliš pozitivně nereagují, spíše naopak. „Škoda, že jste radši nezůstali u prověřených Rekol,“ lamentuje jeden z uživatelů. „Takže místo naprosté ekologie a fyzického tréninku obyvatel, který v podobě Rekol slušně fungoval, tady máme další zbytečnou spotřebu energie,“ myslí si další.

Obecně se myšlenka sdílených kol v Kladně zamlouvá opozičnímu zastupiteli Miroslavu Bernáškovi (ODS). „Sdílená kola mají smysl. Jedná se o moderní trend, který funguje v Praze i v jiných městech docela dobře. Ta předchozí růžová byla dost využívána, současná elektrokola mi ovšem připadají zbytečná. Myslím si, že obyčejná kola by byla výhodnější. Ke zdolání dvou nebo třech kilometrů přeci stačí obyčejné kolo, které navíc poskytovalo výhodu v tom, že se dalo odevzdat téměř kdekoli,“ řekl Miroslav Bernášek, který zároveň upozorňuje na způsob dobíjení. „Nevím, jak se tato kola uchytí, kde budou zaparkována, ani jak se budou nabíjet. Samotná myšlenka je skvělá, ovšem prezentace pokulhává,“ myslí si Miroslav Bernášek, který si je vášnivým cyklistou, přesto sdílené kolo v přepravě napříč Kladnem nevyzkoušel. „Pokud budou kola na příznivých místech, tak věřím tomu, že si kolo určitě vyzkouším,“ dodává Bernášek s úsměvem.

Obecně se myšlenka sdílených kol zamlouvá také dalšímu opozičnímu zastupiteli Danu Jiránkovi (ODS). „Myslím si, že sdílená kola jsou super nápad. Nechápu ale, proč když se zkoušela klasická kola, která mohl člověk nechat kdekoliv, se teď budou zavádět elektrokola. Ta nejspíš nebudou moci občané nechat kdekoli, protože se musí občas dobít, nebo je bude muset někdo převážet,“ sdělil Dan Jiránek, který zároveň předpokládá, že elektrokola bude využívat jiná škála uživatelů.

„Co jsem viděl na internetu, tak lidé většinou litovali toho, že Rekola nebudou pokračovat. Myslím si, že pokud se růžová kola skutečně osvědčila, tak by se s nimi mělo pokračovat,“ dodal Jiránek, podle kterého měla kladenská radnice o typu kol a dalších podrobnostech diskutovat s občany.

K tématu se vyjádřil také Tomáš Kutil, lídr koalice Kladeňáci. „Sdílená kola máme v programu, umožňují ekologické flexibilní cestování po městě a motivují občany méně využívat osobní automobily. O nové podobě služby máme jen kusé informace. Má se jednat o elektrokola, která jsou dle našich zkušeností z jiných měst nákladnější, což zvyšuje riziko zcizení a zřejmě budou i nákladnější na údržbu, a tudíž jejich počet v ulicích může být menší než například kol s přehazovačkou,“ řekl Tomáš Kutil.

„Se zkušebním provozem z loňského podzimu má mnoho lidí pozitivní zkušenost, proto nás překvapila změna konceptu, doporučili bychom nejprve testovací provoz elektrokol a poté vyhodnotit, která služba je pro Kladno přínosnější. Ale hodnotit novou podobu služby bude lepší až na základě zkušeností,“ dodal Tomáš Kutil.

Autor: Jan Brabec

15.5.2018 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

SERVIS

Výroba - Výroba Montážní dělník 13 500 Kč

Montážní dělníci výrobků a zařízení Montážní dělník. Požadované vzdělání: základní + praktická škola. Třísměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 13500 kč. Volných pracovních míst: 16. Poznámka: Vzdělání je možno nahradit praxí., , Telefonický kontakt: Po - Pá od 10:00 do 12:00 hod.. Pracoviště: A.b.b. - top trend s.r.o., prac. aerosol, Družstevní, č.p. 2, 273 51 Unhošť. Informace: Vasyl Ahopshuk, +420 775 266 555.

Státní a veřejná správa - Státní a veřejná správa Úředník veřejné správy 20 450 Kč

Úředníci v oblasti daní rada / odborný rada Oddělení vyměřovací I. Požadované vzdělání: bakalářské. Pružná pracovní doba, úvazek: . Mzda min. 20450 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: Služba zahrnuje zejména:, Koordinace a metodické usměrňování rozhodujících směrů výkonu správy daní, poplatků nebo jiných obdobných peněžitých plnění, zahrnující stanovení jednotných pravidel pro uplatňování pravomoci správců daně.. Pracoviště: Finanční úřad pro středočeský kraj, územní pracoviště ve slaném, Pod Horou, č.p. 332, 274 01 Slaný 1. Informace: Barbora Bartošová, +420 312 609 486.

Řemeslné práce - Řemeslné práce Švadlena 80 Kč

Švadleny, šičky, vyšívači a pracovníci v příbuzných oborech Švadlena. Požadované vzdělání: základní + praktická škola. Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 80 kč. Volných pracovních míst: 5. Poznámka: Vhodné i pro OZZ, , Možný zkrácený úvazek, úprava pracovní doby , Požadujeme:, - manuální zručnost, - praxe v šití podmínkou. Pracoviště: Enfi - tex s.r.o., Dělnická, č.p. 92, 272 01 Kladno 1. Informace: Jitka Entlichová, +420 777 760 222.

Výroba - Výroba Obsluha strojů 25 000 Kč

Obsluha ostatních zařízení na zpracování kovů Obsluha CNC obráběcího centra. Požadované vzdělání: střední odborné (vyučen). Dvousměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 25000 kč, mzda max. 35000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: Požadujeme:, - základní znalosti a chuť naučit se nové, , Nabízíme:, - stravenky, - obědy, - vánoční bonus, - firemní víkendy, - m alý kolektiv. Pracoviště: Primapol-metal-spot s.r.o. pletený újezd, Družstevní, č.p. 2, 273 51 Unhošť. Informace: Jiří Miksa, +420 775 707 914.


DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Sedmý podnik ME v autokrosu 2018 hostila Přerovská rokle

Palec nahoru bezchybnému Hoškovi

Ilustrační foto

Povedená maminka z Kladna zapomněla na své děti

FOTO: Další kolaps v Ústí. I s Jágrem

Ústí nad Labem – Kolapsy v Ústí už kladenští hokejisté dobře znají. Další z řady se jim „povedl“ v úterní přípravě, v níž jim nestačilo ani vedení 4:2 po dvou třetinách. Domácí uragán v posledním dějství otočil skóre na 6:4 a Rytířům nepomohlo ani to, že poprvé hrál Jaromír Jágr i další opory.

Jágr podporuje Hniličku, agentura pro sport má podle něj smysl

Kladno – Když někdejší brankář Milan Hnilička, nový vládní zmocněnec pro sport, přišel s tím, jak by měla fungovat národní agentura pro sport, vyvolalo to ve sportovním prostředí velkou diskusi. A co na to říká Jaromír Jágr, sportovní ikona a někdejší Hniličkův spoluhráč z Kladna i reprezentace?

Zloděj si odnesl z domu, co potřeboval, bylo odemčeno

Pozdeň - Další zloděj využil příležitosti a do domu se dostal nezamčenými dveřmi. Ke krádeži došlo v noci z neděle 12. na pondělí 13. srpna v obci Pozdeň. 

Kraj chce části klientů H-Systemu přispět na to, aby se mohli soudit

Střední Čechy – První konkrétní pomoc za uplynulých 20 let. Tak Ivan Král z družstva Svatopluk, sdružujícího část klientů zkrachované stavební společnosti H-System včetně rodin žijících v Horoměřicích (bydlí tam v domech, které mají podle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR opustit, aby je konkursní správce mohl prodat v dražbě a peníze použít k uspokojení části pohledávek všech věřitelů) komentoval závěry úterní schůzky představitelů stranických klubů ve středočeském krajském zastupitelstvu.

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT