A tak by se skutečně také mělo stát. „Bude se jednat o elektrokola, přičemž to bude pro obyvatele bomba,“ poodhalil chystané velké překvapení pro Kladenský deník aktuálně Milan Volf, podle kterého by nový systém sdílených kol měl být do týdně až dvou představen, obyvatelé by je pak podle jeho slov měli moci začít využívat na přelomu května a června.
U minulých sdílených kol upozorňovali jejich uživatelé na absenci přehazovačky a následné problémy s jízdou ve členitém terénu. Například cesta ze Švermova do Kladna nebyla žádný med. To by ovšem mohl vyřešit elektromotor, díky kterému by kola měla být vhodná i při cestě do okrajových čtvrtí.

A co na to veřejnost? Například lidé na sociálních sítích příliš pozitivně nereagují, spíše naopak. „Škoda, že jste radši nezůstali u prověřených Rekol,“ lamentuje jeden z uživatelů. „Takže místo naprosté ekologie a fyzického tréninku obyvatel, který v podobě Rekol slušně fungoval, tady máme další zbytečnou spotřebu energie,“ myslí si další.

Obecně se myšlenka sdílených kol v Kladně zamlouvá opozičnímu zastupiteli Miroslavu Bernáškovi (ODS). „Sdílená kola mají smysl. Jedná se o moderní trend, který funguje v Praze i v jiných městech docela dobře. Ta předchozí růžová byla dost využívána, současná elektrokola mi ovšem připadají zbytečná. Myslím si, že obyčejná kola by byla výhodnější. Ke zdolání dvou nebo třech kilometrů přeci stačí obyčejné kolo, které navíc poskytovalo výhodu v tom, že se dalo odevzdat téměř kdekoli,“ řekl Miroslav Bernášek, který zároveň upozorňuje na způsob dobíjení. „Nevím, jak se tato kola uchytí, kde budou zaparkována, ani jak se budou nabíjet. Samotná myšlenka je skvělá, ovšem prezentace pokulhává,“ myslí si Miroslav Bernášek, který si je vášnivým cyklistou, přesto sdílené kolo v přepravě napříč Kladnem nevyzkoušel. „Pokud budou kola na příznivých místech, tak věřím tomu, že si kolo určitě vyzkouším,“ dodává Bernášek s úsměvem.

Obecně se myšlenka sdílených kol zamlouvá také dalšímu opozičnímu zastupiteli Danu Jiránkovi (ODS). „Myslím si, že sdílená kola jsou super nápad. Nechápu ale, proč když se zkoušela klasická kola, která mohl člověk nechat kdekoliv, se teď budou zavádět elektrokola. Ta nejspíš nebudou moci občané nechat kdekoli, protože se musí občas dobít, nebo je bude muset někdo převážet,“ sdělil Dan Jiránek, který zároveň předpokládá, že elektrokola bude využívat jiná škála uživatelů.

„Co jsem viděl na internetu, tak lidé většinou litovali toho, že Rekola nebudou pokračovat. Myslím si, že pokud se růžová kola skutečně osvědčila, tak by se s nimi mělo pokračovat,“ dodal Jiránek, podle kterého měla kladenská radnice o typu kol a dalších podrobnostech diskutovat s občany.

K tématu se vyjádřil také Tomáš Kutil, lídr koalice Kladeňáci. „Sdílená kola máme v programu, umožňují ekologické flexibilní cestování po městě a motivují občany méně využívat osobní automobily. O nové podobě služby máme jen kusé informace. Má se jednat o elektrokola, která jsou dle našich zkušeností z jiných měst nákladnější, což zvyšuje riziko zcizení a zřejmě budou i nákladnější na údržbu, a tudíž jejich počet v ulicích může být menší než například kol s přehazovačkou,“ řekl Tomáš Kutil.

„Se zkušebním provozem z loňského podzimu má mnoho lidí pozitivní zkušenost, proto nás překvapila změna konceptu, doporučili bychom nejprve testovací provoz elektrokol a poté vyhodnotit, která služba je pro Kladno přínosnější. Ale hodnotit novou podobu služby bude lepší až na základě zkušeností,“ dodal Tomáš Kutil.