Jeden developer si pro výstavbu vybral průmyslovou zónu v Ouvalově ulici. Mezi Slaňáky dokonce kolují dlouhodobě informace, že by v prostorách někdejšího spodního závodu Tatra ČKD Slaný měl stát obchodní dům Tesco.

Mnoha lidem se myšlenka zamlouvá. Méně drobným živnostníkům, na jejichž tržby to bude mít nepochybně dopad. Společně s výstavbou obchoďáku bude v místě vybudováno velkokapacitní parkoviště zhruba pro dvě stovky aut.

Jak řekl starosta Slaného Ivo Rubík, vedení města si od toho slibuje, že tím vyřeší letitý problém s parkováním obyvatel přilehlého sídliště. Na křižovatce ulic Žižkově a Záfortenské bude navíc postaven kruhový objezd.

Někteří opoziční zastupitelé přesto nevidí výstavbu nákupního centra jako nezbytnou. „Je pravdou, že zmíněné průmyslové území je nevzhledné a je potřeba vymyslet, jak ho dále využít. Nejsem si ovšem jist, jestli Slaný skutečně potřebuje další obchodní dům," řekl už před časem například zastupitel Martin Dušák (bez politické příslušnosti za ČSSD).

I když jsou ve Slaném už čtyři supermarkety, vize developerů jsou takové, že by jich ve městě mohlo být dokonce šest. Kromě zamýšleného obchoďáku v Ouvalově ulici má další stát v Dražkovické v areálu někdejší provozovny drobného zboží Na Skalkách.

S tím nesouhlasí zejména obyvatelé tamní poklidné vilové čtvrti. Proti je i vedení města. „Výstavbu obchodního centra v Dražkovické ulici nepodporuji já, ani kolegové místostarostové, ani radní. Zastupitelé to ještě neprojednávali," zdůraznil starosta Slaného Ivo Rubík.

„Pevně věřím , že se projekt Na Skalkách neuskuteční. Důvodem pro mě je, že tam nevycházejí dopravní parametry, včetně hluku. V momentě, kdyby se otevřelo obchodní centrum, bylo by to za nepřípustnou hranou dopravní i hlukové zátěže. To je pro mě nepřijatelné. Udělám všechno proto, aby obchodní centrum Na Skalkách nevzniklo," prohlásil Rubík.

Na úřadě ve Slaném už kvůli výstavbě obchoďáku Na Skalkách jednali zástupci investora. „Z jednání jsem nebyl nadšený a upozornil na to, že budeme trvat i na takzvané velké EIA (studie vlivu stavby na životní prostředí). Jsem přesvědčen, že poté investor nebude schopen obhájit, proč by měly být v této lokalitě překročeny dopravní parametry," uzavřel Ivo Rubík.