“Na semaforu je nainstalován radar a takzvaná stálá červená. Když radar zjistí, že auto jede pomaleji než padesát kilometrů v hodině, naskočí zelená a vůz může projet. Mnozí řidiči, kteří semafor spatří, začnou preventivně brzdit už ve větší vzdálenosti od něj,“ popsal princip fungování kladenský primátor Dan Jiránek.

Podobné zařízení, jehož cena se pohybuje zhruba v částce 400 tisíc korun, chce radnice ještě letos nechat umístit v Libušině ulici, příští rok pak v Pražské a ulici Petra Bezruče. Uvažuje se rovněž o Velvarské ulici či ulici 28. října. Inspiraci Kladno našlo v jiných českých a zejména západoevropských městech.

„Semafor je dobrý pro lidi, kteří v dopravně zatížené Smečenské ulici bydlí. Žádali o nějaké řešení dlouhodobě. Slíbili jsme jim to do konce prázdnin, což se ale kvůli povolením s přívodem elektrického proudu nepovedlo,“ uvedl primátor.

S jeho slovy však nesouhlasí muž, jenž vyšel z branky jednoho z domů. „Kdyby semafor dali k ceduli na konci lesa, kde by řidiči zpomalili, bylo by to v pořádku. Ale teď tu slyšíme jen hluk z brzd. A je pouze otázkou času, kdy tu do sebe nějaká auta narazí,“ řekl. Poté se otočil směrem k přítomným zástupcům radnice a významně si zaťukal na čelo.

„Celé odpoledne se před naším domem nedá přejít. A oni dají ten semafor až tak daleko od kraje města. To je zbytečné. Už se tady přitom stalo takových neštěstí,“ dodala jeho sousedka zametající před svým domem listí. Podle vedoucího odboru dopravy kladenského magistrátu Tomáše Fujana ale nebylo možné takovému požadavku vyhovět. Radar totiž měří rychlost vozidel na vzdálenost sta metrů a před cedulí označující začátek města řidiči rychlost 50 km hodině dodržovat nemusejí.