Blátivou nebo prašnou cestu by v největším středočeském městě asi čekal málokdo.

Dagmar Franková v této lokalitě žije se svou rodinou již pět let a se současným stavem komunikace se rozhodně nehodlá smířit. „To není silnice, ale hrůza. Jen ujezděná hlína. Žijeme snad ve městě, tak máme nárok mít normální asfaltovou vozovku. Je to jen samá díra, kterou město jednou za čas zaveze nějakým zbytkovým stavebním materiálem, to ale nic neřeší. Již několikrát jsme se se žádostí o vybudování skutečné komunikace obraceli na město, ale vždy nás odbudou vysvětlením, že na to nejsou peníze, a nějakým dočasným řešením. To už ale přece dál nejde, vždyť místní lidé o silnici žádají asi sedmnáct let,“ popsala zoufalou situaci Franková.

Nezpevněná vozovka je pro řidiče nejen špatně sjízdná, ale při klimatických změnách způsobuje místním i mnohé jiné komplikace. „Když tu v létě rychleji projede auto, okamžitě se zvedne oblak prachu a všechno nám jde do domu. Když jsme o tom magistrát informovali, přislíbili, že sem budou jezdit kropicí vozy. Vloni tu ale byly pouze jednou,“ řekl Dagmar Franková.

„Na naše stížnosti argumentují tím, že některé ulice, například ve Švermově, jsou na tom ještě hůř než my a dokonce nemají kanalizaci. Být na jejich místě, vůbec bych se tím nechlubila. Přijde mi naprosto zoufalé, že ještě v jedenadvacátém století je něco takového možné. Tady zaprší a celá silnice je pod vodou. Auta se potom do bahna boří až po nápravu,“ uvedla další rozhořčená obyvatelka Marie Mišková.

Město tedy peníze na novou komunikaci nedá a tragický stav vozovky doslova jen lepí. „V dopisech píší, že nám díry v silnici budou zavážet. To je sice pravda, ale opět to nic neřeší a v důsledku nám to jen škodí. Když do výmolu vjede auto, rozhodí kameny na všechny strany a nejednou už nám to vletělo do oken,“ dodala Mišková.

Argument typu nemáme peníze tedy místní slýchají již několik let a podle posledních informací ještě asi budou. „Situace je zoufalá, to nikdo nepopírá, ale není to o tom, že bych lidem nechtěl vyhovět. Na investici takového rozsahu skutečně nemáme prostředky. Jen těžko bych obhájil, že bych veškeré peníze na údržbu a opravy silnic ve městě použil pouze na výstavbu jedné komunikace. Navíc i za předpokladu, že by tento návrh prošel, mělo by to lavinový efekt od spousty dalších obyvatel, kteří by se cítili ukřivdění, že jsem vybral zrovna tuto ulici,“ řekl vedoucí odboru dopravy a služeb Tomáš Fujan.

„V současné době těmto lidem tedy nemůžu pomoci, ale vidím naději v dotačních programech EU pro rozvoj okolí průmyslových zón. Tento projekt by měl být ukončen v roce 2013,“ dodal Fujan.

Zuzana Vlková