Setkání veteránů na slánském náměstí bylo letos tím slavnostnější, že v rámci 100. výročí založení Československa, ho navštívil prvorepublikový prezident T. G. Masaryk se svým tajemníkem a v doprovodu četnictva. Na náměstí zavítal v luxusním voze Laurin & Klement z roku 1923. Prezident následně přizval do vozidla slánského starostu Martina Hrabánka, aby se společně vydali na inspekční cestu po trase závodu.

Vzácnou návštěvu uvítali kromě dalších obyvatel města také slánští baráčníci v krojích, kteří poctili prezidenta i starostu chlebem a solí. S velkým nadšením uvítali ve staročeských krojích prezidentskou delegaci dále v Královicích. Starosta Luděk Šofr společně se zastupiteli a dalšími kolegy přivítali T. G. Masaryka v areálu Jezdeckého centra Královický dvůr, kde prezident dostal příležitost usednout do sedla elegantního tmavohnědého lipicána, kterého prezident Masaryk skutečně ve své době vlastnil. Kromě toho obdržel z rukou autorů novou knižní publikaci o Královcích a na prezidentovu počest všichni sborem zazpívali oblíbenou Masarykovu píseň Ach synku, synku.

Další zastavení následovalo v Železničním muzeu v Lisovicích, kde byla také jedna z kontrol závodu. I zde prezident velmi upoutal pozornost návštěvníků. Nenechal si ujít malou exkurzi s výkladem majitele muzea Tomáše Čecha ani svezení vláčkem. Stejně tak se zvěčnil u pamětní desky na rodném domě Jana Malypetra – člena prvorepublikového Národního shromáždění. Prezident provedl inspekci ještě i v dalších obcích na Slánsku ve Třebízi, Jedomělicích či Pozdni.

Nejen prezidentské vozidlo, ale i další auta směrovala kolem patnácté hodiny zpět do Slaného na náměstí, kde už zapisovatelky postupně počítaly výsledky. Čekání na vítěze ukrátila ještě i příjemná vsuvka v podání prvorepublikové módní přehlídky Salonu Ludmily Koláček Zuskové – Athelier Cakee.

Finální výsledky byly odtajněny krátce před 17. hodinou. Pohár absolutnímu vítězi předal, dle tradice, starosta města Martin Hrabánek, přičemž rukou letošním šampionům potřásl i T. G. Masaryk.

Vážná nedělní nehoda pěti vozidel u Třebíze.
Hromadná nehoda u Třebíze si vyžádala těžká zranění i omezení dopravy

Výsledky Slánského okruhu 14.7. 2018 


Kategorie:nákladní auta - 1. Mudra František, Karosa LC 735, Slaný,  2. Slezák Antonín, Liaz 110.031, Páleč, 3. Výtopna Zdice, Praga. S5T, Zdice
 
Moto  do 1945 - 1. Drnec Jaroslav, ČZ 175, Úhonice
                                      

Moto 1946-1966 - 1. Petr Hotový, Velorex 350, Srbeč, 2. Zahálka Václav, BMW-R-R5, Beroun, 3. Mertl Michal, Jawa 250, Pchery,  4. Šilhán Jan, Jawa 250 , Hřebeč


Moto 1967-1983 - 1. Mertl  Miloslav, Jawa Sport, Pchery, 2. Zahálka Václav st.,ČZ 175, Pchery, 3. Valm Karel, Jawa 250 Bizon, 4. Ledvina Petr, Honda CB 750 K7, Slaný


Auto do 1945 - 1.Rajtr Václav, Busch Master, Slaný, 2. Chaura Petr , Tatra 57, Praha, 3. Provazník Jiří, Ford V8, Cvrčovice, 4. Dušek Lukáš, Praga Baby, Hostivice


Auto 1946-1966 - 1. Vaněk Bohuslav, Škoda 1000 MBX, Roztoky, 2. Sochorová Eva , Škoda Felicia, Louny, 3. Procházka Martin, Škoda Felicia, Kamenice, 4. Kružík Jan, Moskvič 407, Neumětely


Auto 1967-1983 - 1. Frída Jiří, Škoda 110R, Hrobce, 2. Honzák Jindřich, Triumph Spitfire1500, Mělník, 3. Franc Jakub, Trabant 601,4. Mgr.Dvořák Milan, Wartburg 353/1, Litoměřice


Dáma okruhu: Čapková Eva, Wartburg 311, Slaný
Absolutní vítěz: Suchopárková Kateřina, Praga Piccolo, Slaný