„Celý úsek pro přestavbu je rozdělený na tři samostatné části a to 6,6 kilometru dlouhou trasu od mimoúrovňové křižovatky Knovíz po mimoúrovňovou křižovatku Slaný-západ, 3,4 kilometru dlouhou trasu Slaný-západ – Kutrovice a 6,8 kilometru dlouhou část mezi Kutrovicemi a Panenským Týncem. Na každou z těchto částí budeme zvlášť vybírat zhotovitele,“ řekl mluvčí Ředitelství silnic a dálnic ČR (ŘSD) Jiří Veselý.

Odhadované náklady na celou přestavbu činí 4,9 miliardy korun bez DPH, z toho nejvyšší předpokládané náklady jsou 2,1 miliardy korun bez DPH, se týkají přestavby úseku mezi mimoúrovňovými křižovatkami Knovíz a Slaný-západ. Postaveny budou čtyři nové mosty a opraveny tři stávající.

Na celém území se v těchto dnech pracuje na odstraňování náletových křovin a stovek stromů. Ty největší mohou mít průměr kmene až 0,5 metru. Aby práce postupovaly rychleji, je využívána těžká technika.

„Tuto činnost v současné době znesnadňuje podmáčený terén a poměrně jílovitá půda, do které se mechanizace propadá o desítky centimetrů. Práce provoz na silnici I/7 výrazněji neomezují. Lokálně je uzavřena pouze zpevněná krajnice a maximální rychlost je zde snížena na 60 km/h,“ dodal mluvčí.

Zahájení přestavby 16,8 kilometrů dlouhého úseku silnice I/7 plánuje ŘSD už v letošním roce. Uvedení nových částí dálnice D7 do provozu pak v roce 2027.