Hejtmanovu vizi podpořili v pondělí také krajští radní s tím, že pro Kladno bude vyčleněno na tuto akci 2,5 milionu korun. Přesto je řada řidičů, kteří jsou zásadně proti tomu, aby silnice byly lemovány stromy, jež jsou při řadě dopravních nehod pro havarující řidiče rozsudkem smrti.
„Příroda je jedna věc a bezpečnost silničního provozu druhá.

V každém případě je zapotřebí, aby u silnic zůstaly volné únikové zóny, aby bylo v případě hrozícího střetu kam sjet. Osobně jsem pro výsadbu stromů, ale nejméně dvacet metrů od vozovky. Ať vznikají aleje, lesy, ale musí to být skutečně s rozumem,“ uvedl osmašedesátiletý řidič ze Slaného.

Podle správce krajských komunikací nemají na Kladensku s plánovanou třebaže rozšířenou výsadbou problém. „Na Kladensku i ostatních okresech bylo od počátku roku vykáceno pět set sedmdesát stromů, a to nejsme zdaleka u konce. Pro výsadbu budeme vybírat vhodné pozemky, které jsou ve vlastnictví kraje a kde je dost místa. Nyní navíc pokračuje dendrologický průzkum zaměřený na okrasné dřeviny. Ten provádí rakovnická firma Arborea. Myslíme na přírodu i bezpečí řidičů. Proto byly vykáceny staré a nemocné stromy,“ uvedl provozní náměstek podniku Stavby a údržby silnic Kladno František Frolík.

Podle jeho slov by průzkum měl být ukončen na podzim pro okresy Kladno, Rakovník, Beroun a Praha-západ a přijde zhruba na dva miliony korun. Nemám tedy strach, že by nových stromů bylo jako náhrada přespříliš. Navíc je třeba brát v úvahu skutečnost, že ne všechny dřeviny přežijí,“ vyjádřil se Kladenskému deníku k záležitosti provozní náměstek firmy Stavby a údržby silnic Kladno František Frolík.

Podle jeho slov je řada úseků, které po likvidaci přestárlých dřevin zůstaly neosázené již v předchozích letech. Co se týče Kladenska, nové stromy podél silnic by měly přibýt co nevidět například na silnici ze Slovanky do Kačice a Smečna.