Pro rekonstrukci starého automobilu se rozhodli z prostého důvodu. Tatra 148 je jedno z nejlepších aut do terénu. Zdolá i taková místa nedaleko Lán, jakými jsou lesy, pole, rašeliniště či velká skládka odpadu.

„Repasovat tatru jsme se rozhodli už loni. Začali jsme obvolávat firmy na obnovu hasičské techniky. Po několika neúspěšných jednáních, dopisech a shánění peněz jsme zavrhli možnost nechat udělat opravu firmou, protože finanční odhad na repasi se pohyboval okolo půl milionu korun, a to jsme si v žádném případě nemohli dovolit. Proto jsme se rozhodli, že si vozidlo opravíme sami, podle svých představ,“ řekl velitel lánských dobrovolníků Karel Pošta. Výsledným efektem je pak cena opravy, která dosáhla přibližně 60 tisíc korun.

Když hasiči odkryli různé ozdobné lišty a podívali se důkladně na stav automobilu, zjistili, že je v mnohem horším stavu, než původně mysleli. „Postupně jsme opravili všechny zrezivělé plechy, některé nahradili novými a jiné ošetřili. Celý podvozek jsme natřeli třikrát gumoasfaltem. Nádrž na vodu byla zvětšena a vzhledem k tomu, že už předtím byla atypická, má nyní objem sedm tisíc litrů,“ uvedl velitel.

Nádrž hasiči vyčistili a obrousili na plech. Poté ji dvakrát natřeli speciální základní barvou a na ní nanesli dvouvrstvý nátěr barvy určené speciálně právě na vodní nádrže. Zadní část zavařili a vznikl tak zde nový úložný prostor, kam bude uloženo plovoucí čerpadlo. „Další úložné prostory jsme vytvořili na bocích, kde jsme zrušili hadicové navijáky. Dopředu byl namontován nový nárazník pro usnadnění jízdy v lesních porostech a na něj kropicí lišta. Nad přední sklo byla umístěna osvětlovací rampa. Celé vozidlo dostalo nový lak, nápisy a reflexní polepy,“ poznamenal Pošta.

„Vybavení, které máme v tatře, je jen základní, používáme ji hlavně jako ´rybník´, tedy pro přepravu vody. Na vybavení máme druhý automobil Liaz. O jeho rekonstrukci do budoucna také uvažujeme,“ doplnil velitel.