Jak to tak u podobných témat bývá, rázem se společnost rozdělila na dva tábory. Jedni tento krok kvitují, druzí jsou naopak razantně proti. „Myslím si, že povolit cyklistům půl promile, je holý nesmysl. Podle mého má člověk i po pouhém jednom pivu zpomalené reflexy a ztrácí koncentraci. Nehoda, kterou cyklista po vypití jednoho piva lehce způsobí, může mít tragické následky. V dnešní době je pro cyklistu na silnici nebezpečné jezdit střízlivý, natož ještě v půl promile,“ myslí si pětapadesátiletý příležitostný cyklista Miroslav z Kladna. Existují ovšem také cyklisté, kteří si vyjížďku bez zastávky u zlatavého moku nedokáží představit. Většina z nich jezdila na kole pod vlivem jednoho či dvou piv doposud, i přesto, že velmi riskovala, a tak problém v toleranci 0,5 promile nevidí. „To k tomu zkrátka patří. Bez jednoho piva na posilněnou bych ani neměl motivaci na kolo usednout,“ směje se cyklista Michal, podle kterého by dopravních nehod nepřibylo.

Najdou se ovšem i tací, kteří hledají kompromis. „Na kole jezdím pravidelně do práce, ráno do práce a za tmy domů. Pohybuji se z 80 procent na cyklosteskách. Zatím jsem ani jednou neviděla cyklistu, který by působil podnapile. Ale určitě by lidé na kole neměli pít, pokud jsou na silnici. Protože na silnici je mnohem více vlivů a i 0,5 promile může zhoršit nějaký ten reflex. Takže na silnici NE, ale mimo ní si myslím, že není problém,“ sdělila svůj pohled na věc Barbora Kavková ze Švermova.

A co hovoří čísla? „V letošním roce zatím registrujeme devět dopravních nehod s účastí cyklistů. Pět z nich zavinili cyklisté, ovšem při žádné nebyl cyklista ovlivněn alkoholem,“ sdělila kladenská policejní mluvčí Michaela Nováková. Ta zároveň informovala, že nehod spojených s cyklisty bylo v loňském roce na Kladensku celkem sedmačtyřicet. „Třiadvacet z nich zavinili cyklisté. Při šesti nehodách byli cyklisté ovlivněni alkoholem, z toho dva odmítli dechovou zkoušku. U jedné dopravní nehody byl cyklista ovlivněn jinou návykovou látkou,“ dodala Michaela Nováková. Čtveřice cyklistů nadýchala 2.72, 1.47, 2.41 a 1.37 promile.

S návrhem na toleranci alkoholu v krvi u cyklistů přišli senátoři už před dvěma lety. Tehdy předložili Parlamentu návrh, který počítal s tolerancí 0,8 promile alkoholu v krvi, a to pokud pojedou na kole sami a pokud alkohol nevyloučí jejich schopnosti řízení. Parlament ale návrh na doporučení ministerstev vnitra, dopravy i zemědělství a také asociace pojišťoven nepodpořil.