„Učitelé z Irska, Anglie a Polska již ve čtvrtek absolvovali v Kladenském divadélku představení žáků devátých ročníků Tři vlasy děda Vševěda, které přeložila naše kolegyně a v pátek ráno byli na prohlídce školky,“ uvedla jedna z hlavních organizátorek setkání učitelka Slávka Pašková s tím, že kostýmy si děti zapůjčily ve Středočeském divadle.

Představení je součástí kalendáře produktů, jež partnerské školy za dobu své spolupráce musí vytvořit. „Stejně tak musíme splnit termíny návštěv. vycestovat mohou učitelé, žáci, ale i partneři školy. My jsme na podzim byli v anglickém Leedsu a v září je naplánován výjezd do Polska,“ řekla Pašková s tím, že poslední v programu je návštěva Irska. Ta by se měla uskutečnit v březnu příštího roku.

Kromě představení musí každá škola splnit ještě prezentaci dané země a školy v angličtině. Pohovořit o tom, jak se stará o životní prostředí a žáci společně s učiteli si zasílají vánoční pohlednice. Hlavním produktem jejich spolupráce je však slovník, v němž budou výrazy přeloženy do všech čtyř jazyků.
„Nejdůležitější při mezinárodní spolupráci pro nás je, že máme možnost poznat systém školství i v jiných zemích. Můžeme srovnat na jaké úrovni jsou a jaké metody používají,“ sdělila ředitelka školy Zuzana Holečková.

„Řekla bych, že anglický systém školství je víc klidový. Vůbec tam nezvoní a každé ráno se učitelé i děti sejdou ve společenské hale a popřejí si hezký den. Za to se ale každý den učí do čtyř hodin odpoledne. Podle mého názoru máme oproti nim lépe vyřešený stravovací systém ve školách,“ dodala Pašková.