„Nebudu komentovat rozhodnutí soudu, ale rozhodně mohu říci, že si nepřejeme uzavření obchvatu. Budeme to řešit ve spolupráci s našimi právníky,“ řekl Kladenskému deníku mluvčí středočeského krajského úřadu Martin Kupka.

Už před časem nechal kraj, jenž je investorem stavby, namontovat k silnici protihlukovou bariéru. Nyní navíc nechá znovu změřit hluk projíždějících automobilů. Podle Kupky je unhošťský obchvat důležitou součástí okružní komunikace II/101, která ve větším odstupu obchází hlavní město. V příštích letech se počítá s jeho protažením směrem na jih, na což už dokonce existuje územní rozhodnutí. Peníze ale kraj zatím nemá. „Vyřešení problematických vztahů kolem stávající části je navíc prioritní,“ dodal Kupka.

Starosta Unhoště Ivan Záboj považuje rozhodnutí soudu za byrokratické. „Je nesmyslné zrušit stavební povolení, když bylo v jiném řízení rozhodnuto o kolaudaci. Jako město nejsme jeho účastníky, ale určitě nechceme dopustit, aby se po obchvatu přestalo jezdit,“ uvedl. Drtivé většině lidí v Unhošti se podle něj ulevilo, zejména kamionová doprava prý značně zřídla.


Stavbu silnice Unhošť – Fialka zahájil krajský úřad v červenci 2002, necelý rok poté ji ale kvůli protestům některých obyvatel musel pozastavit. Práce se rozběhly znovu v srpnu 2005, jezdit se začalo ve stejný rok v říjnu. Více než dvoukilometrový úsek stál přes 80 milionů korun.