O komunikaci s občany a médii se v Kladně stará oddělení komunikace s veřejností, jehož je Kučerová vedoucí. „Na starosti máme také propagaci města, cestovní ruch a kulturní akce pořádané městem,“ vysvětlila mluvčí.


Lidé se s dotazy na radnici nejčastěji obracejí telefonickou a elektronickou formou. Na webových stránkách města je k tomuto účelu zřízena rubrika Otázky a odpovědi. Na zodpovězení dotazu se zde čeká průměrně týden, rubrika je řízená. „Nechceme z ní udělat klasickou diskusi, aby se nezvrhla do nepatřičných mezí. Občas zachytíme i nějaké neslušné výlevy, je to ale spíše ojedinělé,“ dodala Kučerová.


S průzkumem oslovil Westminster během tří měsíců 365 institucí v celé České republice. Šetření na ministerstvech, krajských úřadech, magistrátech i jinde probíhalo dotazníkovou formou. „Návratost dotazníků dosáhla jedenasedmdesáti procent, což je pro tento typ průzkumu zcela výjimečné. Věřím, že přispěl k větší otevřenosti úředníků diskutovat o kvalitě komunikace. Úřady ve vyspělých zemích Evropské unie ji mají jako prioritu. V Česku průzkum ukázal, že jen dvanáct procent úřadů má komunikační strategii v psané podobě,“ uvedl ředitel společnosti Tomáš Studeník.