“Můžeme potvrdit, že u jednoho zaměstnance z kladenské restaurace McDonald‘s v Italské ulici byla prokázaná nákaza respiračním onemocněním souvisejícím s novým koronavirem. Provozovatelka restaurace proto ihned přikročila k uzavření restaurace a od první chvíle aktivně spolupracuje s Krajskou hygienickou stanicí v Kladně. Hygienici proto odeslali všechny zaměstnance, kteří byli či mohli být v přímém kontaktu s nemocným kolegou, do povinné čtrnáctidenní karantény. Tito zaměstnanci budou podrobeni dalšímu testování na Covid-19,” potvrdil Adam Rapák.

A dále dodal: „Zdraví našich zaměstnanců i zákazníků je pro nás tou nejvyšší prioritou, proto v této restaurací okamžitě proběhla důkladná dezinfekce všech prostor, kterou provedl profesionální poskytovatel úklidových služeb. Dezinfekce prostor znemožní šíření tohoto virového onemocnění, všechny prostory restaurace jsou proto ihned po aplikaci hloubkové dezinfekce zcela bezpečné pro zaměstnance i zákazníky restaurace. Jak nám potvrdila vedoucí protiepidemického oddělení v Kladně Lenka Duchajová, která celou situaci konzultovala s vedením této kladenské restaurace."

„Kladenská restaurace McDonald’s je pro naše zákazníky aktuálně znovu otevřena. O znovuotevření této restaurace bylo rozhodnuto na základě konzultace s hygienickou stanicí,“ ujistil Adam Rapák.

Společnost dále zdůraznila, že ve všech restauracích společnosti McDonald’s již na začátku epidemie koronaviru přijali celou řadu zvýšených hygienických požadavků vedoucích k co největšímu zajištění bezpečnosti našich zaměstnanců a zákazníků.

Kolegové v restauracích si s vysokou frekvencí umývají ruce desinfekčním mýdlem, samozřejmostí bylo rovněž nošení osobních ochranných pomůcek v období, ve kterém tak rozhodlo nařízení Ministerstva zdravotnictví (roušky a jednorázové rukavice při styku se zákazníky) a zároveň stále dochází k pravidelné dezinfekci všech často dotýkaných ploch v kuchyni, u výdejového okénka a prostorách určených pro zákazníky.

„Dále došlo ve všech restauracích McDonald’s v České republice k instalaci plexiskel k pokladnám a do prostor u výdejového pultu. Při předávání jídla kurýrům rozvozových služeb máme zavedeno distanční pravidlo, čili kurýr si přebírá jídlo z určeného místa až ve chvíli, kdy je zaměstnanec restaurace v dostatečné vzdálenosti," uzavřel Adam Rapák.