Vedení Kladna nechá opravit další dva mosty, jsou v havarijním stavu
Další dva mosty v Kladně jsou ve velmi špatném stavu. Tentokrát se jedná o silniční lávky v lokalitě v Dubí. Mosty slouží svému účelu už bezmála šedesát let a vedení města se proto rozhodlo pro jejich rekonstrukci. Opravy vyjdou na zhruba 15 milionů korun.
Jeden most překlenuje Dřetovický potok, druhý užší strouhu. Ze závěrů mostních prohlídek jasně vyplývá, že technický stav konstrukcí je již velmi špatný, na hranici havarijního stavu. Po mostech navíc vyjíždí z kladenské průmyslové zóny těžká doprava. Jsou tudíž desítky let vysoce zatížené, což se na jejich stavu samozřejmě podepsalo. Stejně tak klimatické podmínky.
„Hydroizolace po takové době již nefunguje, u mostu přes potok protéká spárami mezi betonovými prefabrikáty voda. Druhý mostek je také popraskaný, má zkorodovanou výztuž a beton základní desky se rozpadá. Poničené zábradlí již neodpovídá dnešním normám. Vyčistit se musí i koryta pod mosty,“ informoval o důvodech nutné investice v řádech milionů korun radní pro rozvoj města Ondřej Rys (Volba pro Kladno).
Podle Ryse statické posudky přímo doporučují provést u obou staveb generální opravy. Výběrové řízení na zhotovitele projektu již proběhlo a jeho vítězem se koncem uplynulého roku stala firma Statická spol. „Ta již připravuje podklady nutné pro další řízení. Menší mostek byl postaven v roce 1962, nedaleký most přes Dřetovický potok o pár let později,“ dodal.
Pokud vše dobře půjde a nic nezbrzdí ani následné výběrové řízení na stavební firmu, oba mosty by mohly být opraveny ve výhledu dvou let. Jaké nastanou v Dubí případná dopravní omezení, bude patrné až z výsledku projektu.
„Projektová dokumentace k rekonstrukci mostů v ulici Milana Babušky pro účely stavebního řízení má být podle smlouvy hotova do deseti týdnů od podpisu smlouvy, tedy do poloviny února a projekt pro provedení stavby má být dodán do šestnácti týdnů od podpisu smlouvy, tedy do konce března,“ doplnila mluvčí kladenské radnice Lenka Růžková.
Podle jejích slov s dalšími mosty v Kladně zatím problémy nemají. „Jiné mosty v havarijním stavu aktuálně v Kladně neevidujeme. Hlavní mostní prohlídky však kvůli zatížení a možné rychlé degradaci provádíme dvakrát do roka, po zimních měsících na jaře a na podzim,“ potvrdila mluvčí radnice.
Projekt na Sítenský most
Co se týká největšího a nejzatíženějšího, rovněž šedesátiletého mostu v Kladně, který překlenuje Sítenské údolí i ten je sice ve špatném stavu, ale na něj již existuje projekt z pera architekta Josefa Pleskota. Podle současného vedení radnice je návrh sice dobrý, ale neřešil například zásadní problém s teplovodem, proto je v současnosti přepracováván. První auta by po novém mostě mohla projet už za čtyři roky. Náklady na stavbu nového přemostění jsou odhadovány na 200 milionů korun.
Po jiném novém mostě v Kročehlavské ulici na výpadovce na Prahu jezdí Kladeňáci už druhým rokem. Ten hrozil po padesáti letech užívání dokonce zřícením. Výstavba mostu nedaleko krematoria byla i v tomto případě velmi náročná a nákladná, včetně dopravního omezení. Stavba přesáhla 30 milionů korun a jednalo se o státní zakázku, kdy investorem bylo Ředitelství silnic a dálnic.