„Dříve zde existovala pečovatelská služba zřizovaná městem, ale ti fungovali jen do tří hodin odpoledne a poté si lidé museli poradit sami. Navzájem si vypomáhali známí nebo sousedé, ale tak to nebylo možno řešit dlouhodobě. Obyvatelé měli obrovské stresy z toho, že se neustále museli dožadovat někoho o pomoc a tak se raději zavírali doma, čímž byli úplně vytrženi z běžného prostředí. Proto jsme založili občanské sdružení působící přímo zde a poskytující nepřetržitý servis na zavolání,“ uvedl jeden z vedoucích pracovníků pečovatelské služby Jiří Kuchař.

Pečovatelé mají nejen předem daný rozpis úkolů u klentů, kteří potřebují stabilní pomoc, ale náplní jejich činnosti je pomoci i ve chvíli, kdy je největší nouze. Proto mají u sebe mobilní telefon, na který je možno kdykoli zavolat. „Jsou situace, kdy si člověk sám nepomůže, jako například, když spadne z vozíku. Právě proto jsme zavedli tuto službu. Jinak jsme ale schopni se o klienty postarat od ranního vztávání z postele až po uléhání,“ dodal Kuchař.

„V současné době máme pět zaměstnanců, ale stejně jako jiné podobné instituce se potýkáme s finančními problémy, které nám znemožňují najít kvalifikované pracovníky s patřičným vzděláním, jak vyžaduje zákon,“ řekl jeho kolega Jiří Holovčák.