Slaný Práce na jedné z páteřních komunikací ve Slaném v Ouvalově ulici pokračují a dokončeny by měly být koncem listopadu.

Přestože už řada Slaňáků skřípe zuby, stejně jako podnikatelé v těsném sousedství stavby, rekonstrukce vozovky a jejího podloží byla prý nevyhnutelná.

Ačkoli se projektanti zpočátku domnívali, že budou povrch i prostor pod silnicí v úseku naproti autobusovému nádraží a čerpací stanici (na snímku) pouze opravovat, poté, co kopli do země, je čekalo nemilé překvapení.

Silnice totiž vůbec nemá takzvaný kufr, což je nezbytná podkladová část, která má nemalý vliv na životnost vozovky.

Ti, kteří ji před mnoha lety ještě v dobách socialismu stavěli, stavbu ošidili a do jejích základů nasypali pouze stavební suť, popel, strusku a další odpad ze staveb místo standardního podkladu, který komunikace vyžaduje, aby odolala dlouhodobé zátěži," vysvětluje stavbyvedoucí Marek Rusnák.

Z tohoto důvodu musejí Slaňáci sáhnout hlouběji do kapsy a vyspravit, co se dá. „Oproti původnímu záměru, kdy jsme mysleli, že se bude spodní část pouze vylepšovat, musíme vše celé předělat.

Mění se proto aktivní zóna podloží, pod to půjde ještě separační geotextilie a geomříž, na to následně šrotový polštář a potom ještě jedna vrstva. Vše by mělo být i tak hotové koncem měsíce" doplnil stavbyvedoucí.

V úseku zhruba dvou set padesáti metrů se dělají na vozovce celkem dvě etapy najednou. Jedna obnáší výše zmíněnou kompletní hloubkovou rekonstrukci právě v prostorách před čerpací stanicí a autobusovým nádražím.

Druhá etapa, při níž bude nahrazen jen vyfrézovaný povrch vozovky, bude provedena v úseku ke kruhovému objezdu.

S pracemi na silnici souvisí omezení nákladní, osobní i autobusové dopravy. Cestující musejí až do odvolání využívat provizorní autobusové zastávky. Práce v Ouvalově ulici přijdou i s dotací na šest milion korun.