Cestující, pozor! Plánovaná výluka na trase mezi Kladnem a Prahou začíná již v pondělí 18. května. Dojde také k řadě změn v jízdních řádech.

,,Pro cestující s vlakovými jízdenkami tyto změny nebudou znamenat žádné finanční náklady navíc, protože budou moci využít náhradní dopravu metrem a tramvajemi do centra Prahy,“ vysvětlil mluvčí Českých drah (ČD) Petr Šťáhlavský. Výluka je rozdělena do dvou etap. V prvním období od 18. května do 13. června vlaky budou končit na nádraží v Dejvicích. Druhá etapa započne 14. června a skončí 31. července.

,,Vlaky při ní budou končit již na nově postavené provizorní zastávce Gymnasijní v blízkosti stanice metra Dejvická,“ upozornil ředitel Krajského centra dopravy ČD Alois Kašpar. Již v pondělí začne platit speciální výlukový řád. Většina spojů bude jezdit do Dejvic, vybrané spoje ale zamíří na Smíchovské nádraží nebo dokonce na Hlavní nádraží.

Mluvčí pražského magistrátu Jiří Wolf uvedl, že České dráhy po dohodě s magistrátem zavedou i řadu tarifních opatření, která zjednoduší cestu do centra Prahy. ,,Vlakové jízdenky na Masarykovo nádraží budou platit například v metru na lince A v úseku Dejvická – Muzeum nebo na lince B ze Smíchovského nádraží na Florenc,“ sdělil mluvčí pražského magistrátu.

Informace o výluce a souvisejících opatřeních jsou k dispozici na železničních zastávkách, letáky s informacemi obdrží cestující také přímo ve vlacích. Jízdní řády a další informace si můžete přečíst také ZDE:Jízdní řád Rakovník- Kladno - Praha; Jízdní řád Kralupy n. Vltavou - Kladno; Jízdní řád Praha - Hostivice - Kladno; Praha -Hostivice - Slaný

Výluku na trati si vyžádala pokračující výstavba tunelu Blanka, která se mimo jiné týká i plánované stavby rychlodráhy mezi Kladnem a Prahou.,,Kromě jiných prací bude zajišťována stavební jáma tunelů, které budou zajištěny tak, aby následná výstavba rychlodráhy již silniční tunely neovlivňovala. Dále se bude rozšiřovat a zakládat hlouběji most ve Svatovítské ulici, aby později nebyl omezen tramvajový a automobilový provoz, který bude plynulý i při zahlubování rychlodráhy,“ vysvětlil mluvčí stavební společnosti Metrostav František Polák.