Volby do sněmovny začínají za

Nahrávám odpočet ...
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

První den výluky, lidé nevěděli kudy na metro

Kladno, Praha - Vlaky ve směru z Kladna končí většinou ve stanici Praha – Dejvice. Odtud ale lidé často zvolili špatnou cestu. Hradčanské je lepší se vyhnout.

19.5.2009 1
SDÍLEJ:

Hned první den se cestující setkali s problémy, hlavně ti, kteří se z vlakového nádraží vydali směrem na metro Hradčanská.Foto: Ivan Babej

Stovky cestujících ve vlaku ve směru z Kladna v pondělí poprvé nedojely až na Masarykovo nádraží, ale pouze do stanice Praha – Dejvice. Výluka z důvodu pokračující stavby tunelového komplexu Blanka začala a potrvá až do konce července.

Hned první den se cestující setkali s problémy, hlavně ti, kteří se z vlakového nádraží vydali směrem na metro Hradčanská. Museli se totiž dostat přes staveniště a různé uzavírky, takže si hodně zašli a někteří dokonce zabloudili.

„Lituji toho, že jsem zvolila tuhle cestu, je to strašné. Trvalo mi hodně dlouho, než jsem se vůbec na metro dostala, víckrát už tudy rozhodně nepůjdu,“ řekla jedna z cestujících Hana Kulíková, která od vlaku mířila na metro Hradčanská a cesta ji zabrala asi 20 minut pěšky.

Hradčanské se vyhněte

Stejně jako zmíněná cestující, zvolily tuto cestu i desítky dalších lidí. Hradčanské a jejímu okolí je ale v současné době lepší se vyhnout. Stále je to totiž jedno velké staveniště a v podstatě na každém kroku je nějaké omezení v dopravě či uzavírka a celá lokalita tak pro méně znalé působí často hodně chaoticky.

Nově je navíc uzavřen přechod, kudy byli lidé zvyklí mířit přímo k metru, takže je nutné se složitě vracet až ke Špejcharu a pak jít zpět k metru.

„Přímo s výlukou na kolejích jsme žádné potíže nezaznamenali a vše se podařilo zvládnout. Horší to bylo s navigací od vlaku k metru. My jsme dnes ráno byli přímo na místě, a tak jsme zaznamenali, že lidé opravdu míří na Hradčanskou. Určitě je ale mnohem lepší jít směrem na Vítězné náměstí k metru Dejvická či na tramvaj respektive autobus,“ sdělil mluvčí Českých drah (ČD) Ondřej Kubala.

Na problémy s přesunem tak ČD ještě včera ihned zareagovali a cestujícím přímo ve vlaku i na nádražích hlásili, že mají mířit z nádraží Praha – Dejvice směrem na Vítězné náměstí a zde přestoupit na metro Dejvická, popřípadě jinou městskou hromadnou dopravu.

„Určitě je to tak lepší, lidé se vyhnou staveništi a navíc to mají z kopce. Značení, kudy se má jít k metru jsme zajistili, ale měli jsme s ním nějaké drobnější potíže, tak ho ještě doplňujeme. Ještě zítra a pozítří mohou být nějaké komplikace, pak si ale lidé na výluku zvyknou,“ řekl František Polák, mluvčí společnosti Metrostav, která Blanku staví.

Méně cestujících, zatím ne

České dráhy se zároveň obávaly, aby z důvodu výluky neztratily své cestující. Těch totiž na zmíněné trase jezdí 4,5 tisíce denně, čímž se stává s této linky jedna z nejvyužívanějších v celém Středočeském kraji. „To se nepotvrdilo a cestující jsou ve vlaku stále. Do Dejvic ráno přijížděly vlaky plné lidí,“ všiml si Ondřej Kubala.

Potíže nenastaly ani v MHD v oblasti Vítězného náměstí, nicméně dopravní podnik byl v případě přetížení připraven zareagovat. „Nakonec to nebylo potřeba a nezaznamenali jsme oproti normálu v podstatě žádnou změnu,“ potvrdil mluvčí dopravního podniku Ondřej Pečený.

První etapa výluky skončí 13. června od 14. začnou vlaky jezdit do provizorní stanice Gymnazijní, která už je od Vítězného náměstí pouze zhruba 350 metrů, takže se cesta usnadní. V současné době totiž trvá přesun asi 10 minut.

1. červenec, první úleva

Letná a Hradčanská je z důvodu výstavby městského okruhu zatím stále jedno velké staveniště a lidé počítají každý den, kdy se situace zlepší. Tou první příjemnou změnou by měl být už 1. červenec.

„V tu chvíli začnou jezdit tramvaje na Letné až na smyčku, což uleví zejména dopravnímu podniku, který už v místě nebude muset nasazovat pouze oboustranné tramvaje. Navíc od smyčky už to bude jen kus k metru Hradčanská,“ sdělil František Polák.

Na podzim letošního roku pak mají tramvaje začít jezdit přes Špejchar až do Badeniho ulice.

„V září příštího roku by pak měla tato oblast získat svou definitivní podobu. Měly bychom dokončit stavbu všech komunikací a obnovit provoz. Tramvaje budou jezdit už také přes Prašný most. Celá kostra dopravy se tak vrátí až na malé výjimky do původního stavu,“ uzavřel mluvčí Metrostavu.

Autor: Lukáš Marek

19.5.2009 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:
Kladno porazilo Frýdek 4:1, v modrém obránce Martin Kehar

Hokejové pohoda Kladna, nebýt hloupých faulů

Exkurze nejmenších v Kladenském deníku.
11

OBRAZEM: Exkurze budoucích čtenářů v Kladenském deníku

Rathův požadavek na odškodnění za pouta se vrací k obvodnímu soudu

Střední Čechy – Ucházet se o 30tisícové odškodnění má dál šanci někdejší hejtman Středočeského kraje David Rath, který před čtyřmi roky stanul před Krajským soudem v Praze jako jeden z účastníků procesu v kauze údajných korupčních manipulací se stavebními a zdravotnickými zakázkami kraje.

AKTUALIZOVÁNO

Nehody více než čtyřiceti vozidel zablokovaly dálnici D6 na Kladensku

Kladensko /FOTOGALERIE/ - Dálnici D6 na Kladensku u Pavlova na pomezí dvou okresů ochromily nehody desítek aut. Od středečního rána se zde stala řada nehod.

On line: ptejte se Romana Šroby

Kladno - Středečním hostem sportovního on line rozhovoru bude předseda sportovní komise města Kladna Roman Šroba. Zajímá vás například s jak velkým rozpočtem pracují a kam prostředky určené sportovním klubům putují? 

I. B třída: Víra ve vlastní síly se Unhošti vyplatila

Kladensko – Dobrá si na čele fotbalové I. B třídy udržela čtyřbodový náskok na Doksy, které celý podzim odehrají venku. Na předposlední příčku klesly Zlonice. Nejvíc asi překvapila výhra Unhoště na hřišti Hostouně.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení