Rychlá lékařská pomoc okamžitě vyjela do ubytovny. Dispečerka mezitím radila volající, jak zraněné dítě neodkladně resuscitovat. Žena totiž tvrdila, že chlapec nedýchá.
Hovor se ale najednou přerušil. Když se operátorky snažily ženě dovolat zpět, byl již telefon vypnutý. Nakonec se zjistilo, že jde o planý poplach a tedy zneužití linky 155. K žádnému zranění dětí nedošlo, záchranka vyjížděla zbytečně.

„Výjezd nás stál jeden tisíc korun. Než se vyjasnilo, jak se věci mají, strávila posádka v ubytovně dvacet minut. Mezitím mohli klidně chybět tam, kde by byli skutečně třeba,“ uvedla mluvčí záchranky Nina Šeblová. Ženě, která se telefonátem zřejmě jen dobře pobavila, pravděpodobně žádné sankce nehrozí. Podle operátorek prý byla v telefonu přesvědčivá.

Se zneužitím linky 155 se záchranáři setkávají bohužel často. Jak dokazuje nedělní případ, nejsou viníky zdaleka jen děti. „V podstatě nelze přesně určit, jak často je linka zneužívána. Stává se, že anonym volá z jednoho čísla dvacetkrát za jediný den a další den se nic podobného nestane,“ uvedla Šeblová. Pokud dojde ke zneužití tísňové linky, pak bývá ve sluchátku úplné ticho, ale někdy si volající vymyslí nesmyslnou výzvu nebo operátorku častují sprostými nadávkami. Pokud volají děti, jsou to většinou žáci prvního stupně základní školy.