Jízda smykem do zatáčky má svá pravidla a nejde dělat s každým autem. Samozřejmě je lepší auto se zadním pohonem, výkonný motor a především perfektní podvozek. Jestli se tohle pokusíte udělat se svým Favoritem, tak spláčete nad výdělkem. Adam Vrtílka má své závodní auto vyladěné na ty nejlepší otáčky. Jeho Nissan 200SX S13 prošel kompletní výměnou motoru, jehož předpokládaný výkon by měl v budoucnu dosáhnout hranice 300 koní. S lehčí poruchou si Adam hravě poradí sám.

Na svůj bezkonkurenčně nejnižší věk podává Adam ty nejlepší výsledky. „S driftem jsem se poprvé setkal, když mi kamarád přinesl na DVD hru LIVE FOR SPEED, která simuluje drifterovou jízdu. Úplně mě to pohltilo, věděl jsem, že chci taky tak jezdit,“ vypráví o svých začátcích Adam. Z přání se brzy stala skutečnost. Ve čtrnácti letech obsadil na svých prvních závodech v Hoškovicích 3. místo a další krásné umístění přidal na závodech evropské série KOE v Sosnové.

„Trénovat jezdím na letiště, většina závodů se koná při tuningových srazech. Pro závodění je nejdůležitější mít auto, talent, zázemí a hlavně podporu rodiny. Já mám štěstí, rodiče mi fandí, i když máma říká, že jsem blázen,“ dodal Adam.

Další účast na závodech Mistrovství republiky v driftování 2009 odjel v Mimoni. Z 22 kvalitních závodníků skončil Adam těsně za první desítkou. Šanci znovu obhájit pozici zkušeného driftera bude mít 6. června na letišti v Milovicích.

„Chci se driftování věnovat dál a co nejintenzivněji to půjde, bohužel to není zrovna levná záležitost. Startovné stojí vždy kolem 500 korun, navíc musím po každých závodech měnit pneumatiky. Sponzoři nejsou k driftování, coby mladému sportu, zrovna důvěřivý a do sponzorování se nehrnou. Pořád nějaké sháním,“ postěžoval si mladý závodník. Autor: Daniela Řečínská