Moderní hasičská zbrojnice, jejíž výstavba vyšla na zhruba 4,6 milionu korun, vyrostla zhruba za rok na místě původní malé garáže v blízkosti žilinského obecního úřadu. Její výstavba byla financována převážně z dotací generálního ředitelství Hasičského záchranného sboru ČR a Středočeského kraje, náklady obce pak činily asi 1,2 milionu korun. Budova poskytuje požárníkům moderní zázemí, útočiště zde najdou také mladí hasiči.


„Naše jednotka má aktuálně devatenáct členů, z čehož je čtrnáct z nich aktivních. Každý člen získal, nebo v blízké době získá, určitou odbornou způsobilost, což vyjadřuje variabilitu při řešení mimořádných událostí,“ uvedl člen žilinské sboru dobrovolných hasičů Jan Rohla, který zároveň zmínil, že jednotka je zařazena do kategorie JPO III, je tedy předurčena na zásahy u dopravních nehod. V letošním roce byl žilinské jednotce vyhlášen poplach celkem třiačtyřicetkrát.


Při této příležitosti byl také slavnostně předán klíč k nové zásahové cisterně CAS 20 Tatra Terrno. „Nové Terrno bude sloužit jako prvovýjezdové vozidlo převážně pro technickou pomoc, dopravní nehody a požáry. Očekáváme, že se zrychlí čas dojezdu na místo události a zlepší pomoc postiženým a zraněným osobám,“ řekl Jan Rohla. 


Za vozidlo za necelých 6 milionů korun utratila obec 2,5 milionu korun, zbytek byl opět financován z dotací generálního ředitelství a kraje. Potřebné vybavení vozidla stálo dalších 370 tisíc korun.


„Začínalo se s hasičskými háky, džbery, žebříky, sekerami a podobnou technikou uskladněnou v obecní kolně, přes ruční stříkačku taženou koňmi, k nákladnímu automobilu a přívěsné motorové stříkačce uskladněné ve zděném přístřešku. Posléze byl sbor vybaven již cisternovým automobilem a po čase novější Tatrou 148 CAS 32. Byly umístěny v obecní zděné garáži. Ale čas je neúprosný a tak se na Tatře 148 začal projevovat její věk. Původní garáž také překročila svoji možnost poskytovat vhodný přístřešek,“ připomněl kronikář žilinských hasičů Miroslav David.